Az előfizetéses rendszerekről már volt szó, ebben a bejegyzésben le is írtam, hogy miként érdemes felépíteni egy ilyen automatizmust.

Fontos, hogy az ott bemutatott módszertant alkalmazd! Ha ugyanis nem figyelsz rá, akkor előbb-utóbb komoly káosz lesz úrrá a SaPi fiókodban!

A trial időszak jól működő dolog egy előfizetéses rendszernél. Ilyenkor ugyanis lehetőséget biztosítunk az érdeklődőnek, hogy hozzáférjen a teljes online adatbázishoz, majd x nap után automatikusan megtörténjen a bankkártya terhelés, ha azt megelőzően nem mondta le a szolgáltatást.

Az egy hónapos trial már eddig is működött SalesAutopilotban, mindegy, hogy Braintree, SimplePay vagy Barion ismétlődő fizetést használtunk.

Az egy hónapnál rövidebb, jellemzően 7 napos trial-t viszont csak a Braintree tudta normálisan kezelni. Egészen mostanáig!

A napokban sikerült a SaPi vezető programozójával közösen létrehozni a megoldást (köszi Gyuri!), amely a következő.

A következőkben azt feltételezzük, hogy jól ismered a SaPi-t, ezért csak a lényeget írjuk le.

A trial indítása egy vásárlással kezdődik. Lehet az egy nagyon olcsó belépőtermék vagy ha nincs jobb ötletünk adhatunk 10 Ft-ért egy heti trial időszakot. A lényeg ugyanis, hogy legyen egy SimplePay-es bankkártyás fizetés, amelynek a típusa: OTP Simple OneClick token. Azaz ügyfél oldalról olyan, mintha sima kártyás fizetés lenne, rendszer oldalról viszont szerzünk egy token-t, ami az ismétlődő fizetéshez lesz majd elengedhetetlen.

Ha belépő terméket adtunk el, akkor az űrlapon pipálós upsellként vagy egy sima checkbox-os kérdéssel megtudjuk, hogy igényli-e a trial időszakot az ügyfél. Ha igen, akkor ebből csinálunk egy szegmenst, amelyre létrehozunk egy műveletet, ami listaszinten lefut a feliratkozás után x. nappal.

A művelet egy restful API lesz, amelynek URL-je ez lesz:

https://api.salesautopilot.com/saveOrder/[listid]/form/[formid]

Az adatformátum JSON

Az átadandó adatok pedig:

email:[email]|mssys_firstname:[mssys_firstname]|mssys_lastname:[mssys_lastname]|mssys_company:[mssys_company]|mssys_bill_zip:[mssys_bill_zip]|mssys_bill_city:[mssys_bill_city]|mssys_bill_address:[mssys_bill_address]|shipping_method:1234|online_payment_method:payu|mssys_recur_token:[mssys_recur_token]|prod_id:1234

Az 1234 számok helyére természetesen a megfelelő id-k (fizetési mód id és a végén a termék id) kerülnek!

A fenti adatsor természetesen kiegészülhet további adatokkal, amennyiben szükséges.

Technikailag ennyi a folyamat. A kommunikáció természetesen fontos! Érdemes e-mailben értesítést küldeni a terhelés előtti napon, ahol egy kattintással le tudja mondani a holnapi terhelést (kikerül a szegmensből a kattintás utáni műveletnek köszönhetően).

Hajrá! használd sikeresen a fent leírtakat!